گمانه‌زنی‌ درباره قیمت‌های جدید/کدام خودرو گران می‌شود،کدام ارزان؟
 

 مصوبه اخیر دولت در مورد قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای، علاوه بر گمانه زنی‌هایی که در مورد قیمت جدید خودروها به همراه داشته، باعث افزایش تا 7 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار نیز شده است.

مصوبه دولت در مورد قیمت‌گذاری خودروها درحالی صادر شد که قیمت خودرو در بازار با سیر صعودی همراه است و در مورد برخی خودروها نیز می‌توان به دو برابر بودن نرخ بازار نسبت به قیمت کارخانه اشاره کرد.

در چنین شرایطی کمتر فروشنده‌ای حاضر به عرضه خودروی خود در بازار است و بیشتر فروشندگان منتظرند تا بازار، افزایش قیمت بیشتری هرا شاهد باشد.

در حال حاضر قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 در بازار 41 میلیون تومان است که نسبت به روزهای گذشته افزایش 2 میلیون تومانی را می‌دهد، همچنین قیمت پژو 405 با افزایش یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر به 25 میلیون تومان رسیده است.

قیمت تیبا نیز 500 هزار تومان افزایش یافته و این روزها 19.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در مورد تیانا هم می‌توان به افزایش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 129 میلیون تومان اشاره کرد.

در روزهای اخیر ماکسیما نیز رشد هفت میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر 105 میلیون تومان معامله می‌شود. افزایش قیمت مگان هم در بازار یک میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو به 76 میلیون تومان رسیده است.

موهاوی نیز با افزایش قیمت 10 میلیون تومانی طی روزهای اخیر، در حال حاضر به قیمت 180 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. در مورد مزدا 3 نیز می‌توان به رشد 7 میلیون تومانی قیمت این خودرو و فروش آن با قیمت 105 میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت هیوندایی i20 نیز در بازار به 65 میلیون تومان رسیده که رشد 4 میلیون تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد. افزایش قیمت کرولا نیز در این مدت 2 میلیون تومان بوده و در حال حاضر به قیمت 99 میلیون تومان معامله می‌شود.

آزرا گرانجو هم با افزایش قیمت 5 میلیون تومانی این روزها به قیمت 165 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. رشد قیمت سانتافه و سوناتا نیز در بازار به ترتیب 7 و 5 میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودروها 165 و 140 میلیون تومان معامله می‌شوند.

 

گمانه‌زنی در مورد قیمت جدید خودروها


مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حالی بر لزوم قیمت گذاری با ارز مبادله‌ای تأکید دارد که گمانه‌زنی‌هایی درمورد قیمت خودروهای داخلی با اجرای این مصوبه صورت گرفته است، به طوری که بحث‌هایی در مورد قیمت‌گذاری حدود 20 میلیون تومانی سایپا 111 مطرح است که در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای این خودرو 12 میلیون تومان و قیمت بازار آزاد آن 16.5 میلیون تومان است.

در مورد نوع معمولی پراید نیز بحث‌هایی مبنی بر قیمت‌گذاری 15.5 تا 16 میلیون تومانی مطرح است. در حال حاضر هر دستگاه سایپا 132 به قیمت 12 میلیون تومان توسط کارخانه عرضه می‌شود و همین خودرو در بازار با قیمت 14.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت کارخانه‌ای و بازار آزاد سایپا 131 نیز به ترتیب 12.5 و 14.8 میلیون تومان است.

در خصوص تندر 90 مدل e2 نیز بحث‌هایی مبنی بر احتمال قیمت‌گذاری این خودرو در حدود 29 میلیون تومان مطرح است. در حال حاضر این خودرو در بازار حدود 35 میلیون تومان معامله می‌شود و قیمت کارخانه‌ای آن 21 میلیون تومان است.

در مورد خودروهای پر فروشی مانند سمند و پژو 405 نیز گمانه‌زنی‌ها از تغییرات جزئی قیمت کارخانه‌ای این خودروها حکایت دارد.

بحث افزایش قیمت خودروهای داخلی درحالی مطرح است که گفته می‌شود قیمت‌گذاری جدید باعث کاهش قیمت تعداد محدودی از خودرو‌ها مانند مگان و پژو 206 در بازار خواهد شد، هرچند قیمت کارخانه‌ای این خودروها نیز به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 294
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 836
بازدید ماه : 13023
بازدید کل : 462737
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2